Zespoły Haasa i Renault na Grand Prix Kanady w ogóle zrezygnowały z wykorzystania super-miękkiej mieszanki opon.
Firma Pirelli we wtorek opublikowała dobór mieszanek opon na wyścig w Montrealu, z którego wynika, że Renault oraz Haas będą mieli do dyspozycji tylko dwie z trzech dostępnych w ten weekend mieszanek.Na Kanadę producent opon nominował opony ultra-miękkie, super-miękkie oraz miękkie. Do wykorzystania podczas wyścigu po raz pierwszy w tym roku zostały nominowane dwie takie same, miękkie mieszanki, przez co zespoły nie musiały dobierać żadnego zestawu super-miękkich opon.
Zespoły Mercedesa, Ferrari i Red Bulla zdecydowały się na podobną strategię. Niemiecki zespół wybrał 8 kompletów ultra-miękkich opon, podczas gdy jego rywale po siedem.
Kierowcy Williamsa są jedynymi partnerami zespołowymi, którzy w Kanadzie będą mieli dostępne różne ilości poszczególnych mieszanek opon. Felipe Massa będzie miał do swojej dyspozycji o jeden zestaw więcej miękkich opon, podczas gdy Valtteri Bottas będzie dysponował większą ilością super-miękkich opon.
Poniżej przedstawiamy wybory opon jakich dokonały poszczególne zespoły na GP Kanady 2016

31.05.2016 13:52
0
Nie rozumiem trzeciego akapitu? Jak to dwie? Przecież Pirelli miało nominować jedną mieszankę obowiązkową do użycia. To znaczy, że można jechać wyścig tylko na miękkich oponach? Zagmatwałeś.
31.05.2016 13:57
0
Ok doczytałem regulamin. Pirelli nominuje 3 zestawy po jednym z każdego przy czym najmiększy jest do użycia tylko w Q3 a pozostałe dwa na kwal lub wyścig. W tym przypadku zamiast SS i S nominowali 2x S. Chyba o to chodziło.
31.05.2016 13:58
0
Pirelli nominuje dwie miesznaki, ale moga być one takie same. Jako, że w Kanadzie nominowane są dwie miękkie to w wyścigu muszą użyć miękkiej i jeszcze jakiejś.
31.05.2016 14:55
0
Jestem w szoku ile łącznie opon jest dostarczanych - zużywanych przez całą stawkę F1 podczas jednego weekendu wyścigowego. 22 kierowców po 13 kompletów to daje łącznie 1144 opon! a dodajmy, że to tylko slicki. Trzeba przecież dostarczyć jeszcze intermediaty i wety... razy 21 wyścigów i mamy skromne 24 tysiące opon typu slick na sezon :) Ma Pirelli co robić!
31.05.2016 15:27
0
4. Cieszy mnie fakt, że Fani F1 potrafią wykonywać obliczenia na poziomie dziecka w trzeciej klasie podstawówki. Jest się czym chwalić.
31.05.2016 16:14
0
@5 Widzę że zazdrość cię zżera, też byś chciał tak umieć liczyć.
31.05.2016 16:42
0
@6 Fajnie, że @5 to napisał. Dzięki temu jeden ignore więcej i tablica komentarzy czystsza o śmieci komentarzowe :)
31.05.2016 17:05
0
Sledźę tą stronę od czasów Kubicy oraz czytam komentarze, ale ostatnimi czasy jest wysyp takich przygłupów jak blazeryfury,wymoderowanych i innych fanów/antyfanów. Nie możecie tym ludziom dać bana globalnego?
31.05.2016 17:48
0
7. Nie wiem, co jego wpis wniósł wartościowego, że wykracza poza poziom "śmiecia komentarzowego", ale niech poczyta inne moje komentarze w archiwum i zna sobie sprawę, że nie posiada nawet ułamka promila mojej wiedzy o F1. :) Tak czy siak, gamoń również trafia do listy ignorowanych.
31.05.2016 18:22
0
@8 Ja już dawno mam ich wszystkich zablokowanych (łącznie z zakompleksionym frustratem @9). Spróbuj. Nie widać ich wypocin. Pozdrawiam normalnych
31.05.2016 18:55
0
Skromność Największego Fana F1 i Największego "Znafcy" - @5 i 9 powaliła mnie na kolana... Boję się zaglądać do archiwum bo ta wiedza mnie może porazić...
31.05.2016 19:15
0
Zawsze mnie zastanawiało jak w jednym zespole każdy kierowca inaczej wybiera opony. Czy to jest oznaka różnych strategii, czy może trochę loteria i nie wiedząc na co się zdecydować każdy garaż próbuje swojej wersji.
31.05.2016 20:24
0
ja za to nie rozumiem po co w ogóle Pirelli wydawało idiotyczną informację o tym, że opony przypisywane są do samochodu, a nie do opon. Przecież to chyba logiczne, zwłaszcza w przypadkach gdy w FP1 zasiada za kółkiem kierowca rezerwowy.
31.05.2016 20:25
0
@12.StDevote wydaje mi się, że to odmienne strategie, tyle, że nie związane stricte z wyścigiem, ale możliwością testowania różnych mieszanek podczas głównie FP2.
31.05.2016 20:56
0
@13 chyba chodziło o to, że opony są przypisane do bolidu, a nie do kierowców. @14 Szynnal, to brzmi najrozsądniej, ale wtedy pytanie czemu tak mało zespołów takie podejście stosuje? Z tego co widzę, to w tym rozdaniu tylko Williams.
31.05.2016 21:12
0
@9 ::" Nie wiem, co jego wpis wniósł wartościowego, że wykracza poza poziom "śmiecia komentarzowego" Ależ to bardzo ciekawy wpis, a już na pewno nie żaden "śmieć".
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się