WIADOMOŚCI

Haas i Renault rezygnują z super-miękkich opon na GP Kanady
Haas i Renault rezygnują z super-miękkich opon na GP Kanady
Zespoły Haasa i Renault na Grand Prix Kanady w ogóle zrezygnowały z wykorzystania super-miękkiej mieszanki opon.
baner_rbr_v3.jpg
Firma Pirelli we wtorek opublikowała dobór mieszanek opon na wyścig w Montrealu, z którego wynika, że Renault oraz Haas będą mieli do dyspozycji tylko dwie z trzech dostępnych w ten weekend mieszanek.

Na Kanadę producent opon nominował opony ultra-miękkie, super-miękkie oraz miękkie. Do wykorzystania podczas wyścigu po raz pierwszy w tym roku zostały nominowane dwie takie same, miękkie mieszanki, przez co zespoły nie musiały dobierać żadnego zestawu super-miękkich opon.

Zespoły Mercedesa, Ferrari i Red Bulla zdecydowały się na podobną strategię. Niemiecki zespół wybrał 8 kompletów ultra-miękkich opon, podczas gdy jego rywale po siedem.

Kierowcy Williamsa są jedynymi partnerami zespołowymi, którzy w Kanadzie będą mieli dostępne różne ilości poszczególnych mieszanek opon. Felipe Massa będzie miał do swojej dyspozycji o jeden zestaw więcej miękkich opon, podczas gdy Valtteri Bottas będzie dysponował większą ilością super-miękkich opon.

Poniżej przedstawiamy wybory opon jakich dokonały poszczególne zespoły na GP Kanady 2016

Dobór opon na GP Kanady 2016

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
wheelman

31.05.2016 13:52

0

Nie rozumiem trzeciego akapitu? Jak to dwie? Przecież Pirelli miało nominować jedną mieszankę obowiązkową do użycia. To znaczy, że można jechać wyścig tylko na miękkich oponach? Zagmatwałeś.


avatar
wheelman

31.05.2016 13:57

0

Ok doczytałem regulamin. Pirelli nominuje 3 zestawy po jednym z każdego przy czym najmiększy jest do użycia tylko w Q3 a pozostałe dwa na kwal lub wyścig. W tym przypadku zamiast SS i S nominowali 2x S. Chyba o to chodziło.


avatar
kempa007

31.05.2016 13:58

0

Pirelli nominuje dwie miesznaki, ale moga być one takie same. Jako, że w Kanadzie nominowane są dwie miękkie to w wyścigu muszą użyć miękkiej i jeszcze jakiejś.


avatar
Witek6935

31.05.2016 14:55

0

Jestem w szoku ile łącznie opon jest dostarczanych - zużywanych przez całą stawkę F1 podczas jednego weekendu wyścigowego. 22 kierowców po 13 kompletów to daje łącznie 1144 opon! a dodajmy, że to tylko slicki. Trzeba przecież dostarczyć jeszcze intermediaty i wety... razy 21 wyścigów i mamy skromne 24 tysiące opon typu slick na sezon :) Ma Pirelli co robić!


avatar
Blazefuryx

31.05.2016 15:27

0

4. Cieszy mnie fakt, że Fani F1 potrafią wykonywać obliczenia na poziomie dziecka w trzeciej klasie podstawówki. Jest się czym chwalić.


avatar
Mateo_R19

31.05.2016 16:14

0

@5 Widzę że zazdrość cię zżera, też byś chciał tak umieć liczyć.


avatar
DesertRain

31.05.2016 16:42

0

@6 Fajnie, że @5 to napisał. Dzięki temu jeden ignore więcej i tablica komentarzy czystsza o śmieci komentarzowe :)


avatar
Woa-VooDoo

31.05.2016 17:05

0

Sledźę tą stronę od czasów Kubicy oraz czytam komentarze, ale ostatnimi czasy jest wysyp takich przygłupów jak blazeryfury,wymoderowanych i innych fanów/antyfanów. Nie możecie tym ludziom dać bana globalnego?


avatar
Blazefuryx

31.05.2016 17:48

0

7. Nie wiem, co jego wpis wniósł wartościowego, że wykracza poza poziom "śmiecia komentarzowego", ale niech poczyta inne moje komentarze w archiwum i zna sobie sprawę, że nie posiada nawet ułamka promila mojej wiedzy o F1. :) Tak czy siak, gamoń również trafia do listy ignorowanych.


avatar
modafi

31.05.2016 18:22

0

@8 Ja już dawno mam ich wszystkich zablokowanych (łącznie z zakompleksionym frustratem @9). Spróbuj. Nie widać ich wypocin. Pozdrawiam normalnych


avatar
Faustus

31.05.2016 18:55

0

Skromność Największego Fana F1 i Największego "Znafcy" - @5 i 9 powaliła mnie na kolana... Boję się zaglądać do archiwum bo ta wiedza mnie może porazić...


avatar
St Devote

31.05.2016 19:15

0

Zawsze mnie zastanawiało jak w jednym zespole każdy kierowca inaczej wybiera opony. Czy to jest oznaka różnych strategii, czy może trochę loteria i nie wiedząc na co się zdecydować każdy garaż próbuje swojej wersji.


avatar
Szynnal

31.05.2016 20:24

0

ja za to nie rozumiem po co w ogóle Pirelli wydawało idiotyczną informację o tym, że opony przypisywane są do samochodu, a nie do opon. Przecież to chyba logiczne, zwłaszcza w przypadkach gdy w FP1 zasiada za kółkiem kierowca rezerwowy.


avatar
Szynnal

31.05.2016 20:25

0

@12.StDevote wydaje mi się, że to odmienne strategie, tyle, że nie związane stricte z wyścigiem, ale możliwością testowania różnych mieszanek podczas głównie FP2.


avatar
St Devote

31.05.2016 20:56

0

@13 chyba chodziło o to, że opony są przypisane do bolidu, a nie do kierowców. @14 Szynnal, to brzmi najrozsądniej, ale wtedy pytanie czemu tak mało zespołów takie podejście stosuje? Z tego co widzę, to w tym rozdaniu tylko Williams.


avatar
MacGyver

31.05.2016 21:12

0

@9 ::" Nie wiem, co jego wpis wniósł wartościowego, że wykracza poza poziom "śmiecia komentarzowego" Ależ to bardzo ciekawy wpis, a już na pewno nie żaden "śmieć".


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu